Arş. Gör. Hilal Memiş Kamacı

Öğretim Elemanı

Eğitim: Ph.D., Samsun Üniversitesi (devam ediyor)

Araştırma Alanları: Pazarlama, Uluslararası Pazarlama, Pazarlama Araştırmaları

Seçilmiş Çalışmaları: 2019 Yılında, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İşletme Bölümünde “Tüketicilerin etik konumlarının helâl turizme bakış açıları ile ilişkisi Samsun ili örneği” başlıklı tezi ile yüksek lisans derecesi aldı. Tüketicilerin Etik Konumlarının Helal Turizme Bakış Açıları ile ilişkisi Samsun İli Örneği (2020)  yayınlanmış makalesidir.

Proje Bilgisi

Projenin Adı: İhracatta Pazarlama İstihbaratı Davranışının İhracat Performansına Etkisinde İhracat Segmentasyon Stratejisi Etkinliğinin Düzenleyici Rolünün Araştırılması

Projenin Konusu: İhracatın bilinen önemine rağmen Türkiye’nin ihracata dayalı ekonomik büyüme hedefleri doğrultusunda elde ettiği kazanımlar henüz istenilen düzeyde değildir. Nitekim Türkiye’nin ihracatının dünya ihracatı içerisindeki payı (%0,97) bu bulguyu günümüzde de onaylamaktadır. Türkiye, ihracat ve ithalat hacmi bakımından dünya genelinde 20'nci ve ihracat rakamları sıralamasında ise 254,2 milyar ABD Doları (dünya ihracat değeri 24,9 trilyon ABD Doları) ile 29. sırada yer almaktadır (WTO, 2022). Küresel ticaretten Türkiye’nin aldığı pay değerlendirildiğinde; özellikle ekonomik büyüme ile sıklıkla ilişkilendirilen ihracatın geliştirilmesinin ve iyileştirilmesinin önündeki engellerin tespiti ve/veya ihracatı destekleyici faktörlerin neler olduğuna dair çaba oldukça önemlidir ve söz konusu faktörler ile ilgili çaba güncelliğini hiçbir zaman kaybetmeyecek bir araştırma önerisi olarak değerlendirilmektedir.  Mevcut çalışma için Türkiye’nin dünya ihracatı içerisinden aldığı payın tatmin edici düzeyin oldukça altında yer alması araştırmanın temel problemi olarak ortaya konulurken, bu çalışmada ihracatın geliştirilmesine ve arttırılmasına dair çözüm odaklı bir yaklaşım takip edilecektir. Türkiye’de ihracatçı işletmeler, ihracat yapma potansiyeli açısından birbirlerinden farklıdır. Dolayısıyla hem potansiyel hem de mevcut ihracatçı kuruluşlar birbirleri ve kendi içerisinde farklı açılardan çeşitlilik göstermektedirler. Bu noktada çalışmanın odağında yer alan araştırma sorularından biri; “Neden bazı ihracatçı firmalar diğerlerinden daha iyi ihracat performansı elde etmektedirler?” şeklinde belirlenmiştir

Projenin Türü: Tübitak 1002

Kapsam: Ulusal

Başlangıç Bitiş Tarihleri: 01/09/2024 - 01/09/2025

Telefon Rehberi